четвер, 11 вересня 2014 р.

Конспект заняття з ліплення для дітей, які мають вади здоров´я.

Тема: Майстер-клас з ліплення для дітей, які мають вади здоров´я.
Мета : Навчати дітей ліпити із пластиліну методом розплющування, розвивати творчість, виховувати інтерес до ліплення з різних матеріалів.

Матеріали та обладнання:
 
Маски різних героїв (заєць, вовк, лисичка, ведмідь, колобок, дід з бабою), картон різних кольорів, пластилін, дощечки для ліплення.

Методи:
1.                 Розповідь казки «Колобок».
2.                 Інсценування казки. Практична робота: «Ліплення «доріжки» для Колобка з пластиліну методом розплющування».
3.                 Бесіда з малюками.
Хід заняття:

Вихователь запрошує дітей сісти на стільчики:
«Вс
і сідаємо рядком
і пограємо гуртом
Пригот
уйтеся, будь ласка
Починаєм нашу казку»
1.            Діти сідають на стільчики. Слово вчителя :
Дітки,а чи знаєте ви казку «колобок»? які герої були у цій казці?( Відповіді: баба, дід, колобок, вовчик, зайчик, ведмідь, лисичка.) А якими були дід, баба, колобок, зайчик, ведмідь, лисичка? (відповіді дітей). Давайте разом з вами оберемо героїв для нашої казки . Учні обирають героїв казки. Вчитель починає розповідати казку «Колобок.
Були собі дід та баба та дожились уже до того, що й хліба нема. Дід і просить:
— Бабусю! Спекла б ти колобок!
— Та з чого ж я спечу, як і борошна нема?
— От, бабусю, піди в хижку та назмітай у засіку борошенця, то й буде колобок.
Послухалась баба, пішла в хижку, назмітала в засіку борошенця, витопила в печі, замісила гарненько борошно, спекла колобок та й поклала на вікні, щоб простигав.
 Вчитель показує дітям Колобка Запитує:
який Колобок?
Відповіді малят: рум'яний, красивий, кругленький.
В
читель:
- Правильно, молодц
і! Продовжуємо казку:
А він лежав, лежав на вікні, а тоді з вікна на призьбу, а з призьби на землю в двір, а з двору за ворота та й побіг покотився дорогою.
Біжить та й біжить дорогою, коли це назустріч йому зайчик.— Колобок, колобок, я тебе з'їм!
— Не їж мене, зайчику-лапанчику, я тобі пісеньки заспіваю:
— Ану заспівай!
Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
То й від тебе втечу!
Та й побіг знову. Біжить та й біжить... Перестріває його вовк:
— Колобок, колобок, я тебе з'їм!
— Не їж мене, вовчику-братику, я тобі пісеньки заспіваю.
— Ану заспівай!
Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
Я від зайця втік,
То й від тебе втечу!
Та й побіг... Аж іде ведмідь. А який ведмідь? (відповіді дітей)
— Колобок, колобок, я тебе з'їм!
— Не їж мене, ведмедику, я тобі пісеньки заспіваю.
— Ану заспівай!
Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
Я від зайця втік,
Я від вовка втік,
То й від тебе втечу!
Та й побіг. Біжить та й біжить дорогою... Стрічається з лисичкою:
— Колобок, колобок, я тебе з'їм!
— Не їж мене, лисичко-сестричко, я тобі пісеньки заспіваю.
— Ану заспівай!
Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
Я від зайця втік,
Я від вовка втік,
Від ведмедя втік,
То й від тебе втечу!
— Ну й пісня ж гарна! — каже лисичка.— От тільки я недочуваю трохи. Заспівай-бо ще раз та сідай до мене на язик, щоб чутніше було.
Колобок скочив їй на язик та й почав співати:
Я по засіку метений...
А лисичка — гам його! Та й з'їла! Лисонька задоволена, йшла лісом і не помітила велику, глибоку яму, в яку і впала. А доки летіла вниз від несподіванки відкрила ротика,а Колобок стриб, тай вискочив з животика і швидко закотився за дерева.
Вчитель:
Дітки, ви , мабудь втомились!  Давайте з вами трішки  пограємо, а потім дізнаємось, що ж трапилось з нашим Колобком.
Фізкультхвилинка
Діти ставлять ручки на пояс, злегка присідають, повертаючись то вліво, то вправо.
Ми - веселі козенята,
Любим бігати й стрибати.
Стрибають ліворуч, а потім праворуч.
Стриб уліво, стриб управо,
Злегка присідають, руки на поясі ("пружинка") 
Ой, весела в нас забава.
 Стрибають ліворуч, а потім праворуч.
Стриб уліво, стриб управо,
Злегка присідають, руки на поясі ("пружинка")  
Ой, весела в нас забава.
Ставляють ручки в кулачках на голівку, виставляючи вказівний пальчик вгору. Виконують "пружинку"
Маємо маленькі ріжки,
То ж побуцькаємо трішки.
Злегка нахиляють голівку ліворуч з ручками на голівці ("ріжками"), потім - праворуч
Буць уліво, буць управо,
Злегка присідають, руки на поясі ("пружинка")  
Ой, весела в нас забава.
Злегка нахиляють голівку ліворуч з ручками на голівці ("ріжками"), потім - праворуч
Буць уліво, буць управо,
Злегка присідають, руки на поясі ("пружинка")
Ой, весела в нас забава.
Вчитель:
-
Дітки , а що ж наш Колобок? Як він себе почуває за деревцями?
Д
іти відповідають:
-
Сумує! Хоче додому!
В
читель:
- Давайте допоможем
о йому повернутися додому, до дідуся з бабусею.
Д
іти:
-
Так , давайте.
В
читель  запрошує дітей до столиків, на яких розкладені «доріжки» (листки різнокольорового картону, маленькі кульки разнокольорового пластилину, дощечка для ліплення, стеки).
Д
ітки сідають за столики.
В
читель:
-
Дітки, спочатку ми з вами пограємо з ручками и пальчиками, а потім «прокладемо» стежинку для Колобка, а то Лисичка його знову надурить.
Пальчикова г
імнастика:
МІСИМО ТІСТО
Руками імітуємо вимішування тіста.
Тісто узяли у мами,
Його жужмили і м’яли,
Пирогів напечемо
Із сметаною з’їмо!
На перші рядки дуже енергійно стискаємо та розжимаємо руки в кулачки (одночасно і по черзі). Потім руками виконуємо рухи, наче ліпимо пироги.


Практична робота

1. Учні проводять інструктування та дають рекомендації до роботи. Діти із кусочків пластиліну «укладають» камінчики.
Методом розплющування роблять доріжку для Колобка.
2. Поточний інструктаж . Учні допомагають малюкам, повторюючи з ними основні кольори (червоний, зелений, жовтий, синій), слідкують за правильною осанкою дітей.
3.  Підбиття підсумків практичної роботи.
·                    демонстрація кращих робіт;
·                    аналіз недоліків та визначення шляхів їх усунення;
·                    оцінювання результатів практичної роботи.

По закінченні роботи учні допомагають прибрати робочі місця.


Задоволений Колобок дякує діткам:
- Спасибі вам дітки, за таку гарну доріжку. Тепер я більше не попадусь Лисичці. Буду слухняним і з дому нікуди не втечу..
Вчитель:
-
Дітки, вам сподобалась казка? А хто із героїв сподобався найбільше? Чому?
Д
іти за бажанням відповідають на запитання.
По закінченню учні дарують діткам кольорові кульки.

Немає коментарів:

Дописати коментар